Val 2014: en photoshopuppgift

 
En kurs jag läser i skolan är digitalt skapande, och förra veckan fick vi i uppgift att skapa en valaffisch i photoshop för valfritt parti. Som ni kanske ser valde jag miljöpartiet - inte så mycket på grund av politisk övertygelse som för att jag genast fick en massa idéer om vad jag kunde skapa på temat miljö och klimat.
 
Bilden är uppbyggd av ungefär 80-90 lager och det blev en hel del klipp och klistrande innan det blev som jag ville, men i slutändan vart jag väldigt nöjd med resultatet. Kanske att jag eventuellt gör en liten översiktlig tutorial på hur jag gick till väga, kan ju vara lite kul att se hur man kan göra när man vill skapa fotomontage :) 
Sofia

Snygg! Ja den kan du verkligen vara nöjd med!
Grejt! Kram

Svar: Tack! Det tog lång tid men var också väldigt roligt
ivido.blogg.se




Kom ihåg mig?