Att välja en logga

Som jag nämnde lite sådär i förbifarten i det förra inlägget så är en UF-logga en av de saker som måst göras inom den närmsta tiden. Jag och mina två klasskompisar Sanna och Linnéa har nämligen startat upp vårt UF-företag ReSoap UF den här hösten, och kommer fortsätta driva det fram till slutet av maj någon gång då det ska avvecklas. Vår affärsidé är att tillverka tvålpumpar av återvunna glasburkar, vilka vi dekorerar genom att antingen blästra eller måla på.
Jag är den som har fått huvudansvaret att ta fram loggan, och då vi hade tänkt tävla med den vill vi såklart att den ska bli så snygg, tydlig och klockren som möjligt, vilket inte är det allra lättaste. Viktigt är iallafall att man direkt får en känsla för vad för typ av produkt det är vi säljer, och helst ska även återvinnings/miljöbiten också komma in på något hörn.
Jag har säkert gjort närmare 20 olika förslag hittills, men här har jag plockat ut mina favoriter. Rösta gärna på vilken du gillar mest, och motivera gärna också varför. Konstruktiv kritik och/eller råd tas tacksamt emot! tack på förhand :)
 
Anonym

Hej! Röstar på nr 1 eller 2. Båda var fina och det var svårt att välja mellan dem. Jag tycker loggan är enkel och samtidigt lite lagom snirklig. Den är tydlig också och känns modern. De andra är oxå fina men det är lätt att läsa bokstaven R i Re, som ett B istället. Hälsningar Sofia

Anonym

Roligt projekt förresten! Köper gärna en snygg tvål av er sedan. Håller på samla lite burkar så snart kan du komma å hämta. :-) kram Sofia




Kom ihåg mig?